Min Allra Käraste Underbara Julia

Idag fick jag ett meddelande på facebook, från min bästaste vän, Julia. Det kom nästan lite olägligt eftersom jag läste det när jag var på en restaurang med laget för att käka innan matchen, och där vid bordet var tårarna väldigt nära att svämma över. 
Men Julia, min käraste vän, hur ska jag någonsin kunna vara i närheten av att skiva något så fint tillbaka till dig? Jag har inte samma förmåga som du att trolla med orden och uttrycka mina känslor.
Jag har känt dig praktiskt taget hela mitt liv, vi har alltid varit vänner men det var inte förrän i sjuan, när jag bytade klass, som allting verkligen ändrades. Det beslutet tror jag har varit ett av de viktigtaste besluten i mitt liv. Inte bara för att jag kom undan alla elakingar i min gamla klass men också vad jag slutade upp med. En helt ny bästa vän! Jag har alltid tyckt det varit lustigt hur allting ändrades det året. Vi gick från att vara vänner till bästisar bara sådär, ingen tvekan om saken. Det kändes naturligt direkt, och som att det alltid varit så. Ödet helt enkelt. Vi har gjort så mycket tillsammans och ärligt talat kommer jag nog inte ihåg hälften av det men det är som man säger (vem vet jag egentligen inte men det spelar mindre roll)
"The moments I'll never remember, with the people I'll never forget!" 
Det känns fett underligt att vara utan dig och jag saknar dig bamsemycket! Jag kommer ihåg hur mycket allting ändrades när vi började gymnasiet och inte längre sågs varje dag. Egentligen var det ingenting som ändrades när det kom till vår relation, äkta vänner kan vara utan varandra utan att någonsin ifrågasätta vänskapen och sedan träffas igen och det är som om de aldrig varit ifrån varandra, men jag minns hur mycket jag saknade dig och att jag varje dag i ettan hoppades att du kanske slutade samma tid som mig så vi kunde ses på bussen och jag minns den fantastiska känslan av att se ditt krulliga huvud (med självklart tillhörande kropp) komma gåendes mot busstationen. Det tog mig sedan ofantligt lång tid att inse, när jag började tvåan, att det inte längre var riktigt möjligt att träffa dig på bussen, eftersom du befann dig på andra sidan jorden. Men det hindrade mig inte från att titta, och hoppas. 
Jag kommer ihåg de ändlösa luncherna när vi traskat hem till Lovisa istället och spelat Wii och ätit upp hennes pärlsocker eller varenda majbål då vi ALLTID ses och äter marshmallows och är allmänt svenska med ankrace och fjöntigheter. Jag tror inte jag ens vågar börja tänka på att räkna hur många Ben & Jerry's vi har ätit de senaste åren men många är nog en underdrift..... Och alla jäkla VD avsnitt vi har kollat på, och alla konstiga platser och tider. Vi har hängt på mammas jobb och tittat bara för, jag minns faktikst inte ens varför.... och en gång kom jag över supertidigt på morgonen så att vi kunde titta på avsnittet innan du var tvungen att åka iväg och ytterliggare en gång när jag kollade på avsnittet genom Skype när du var i USA.... Inte den bästa taktiken direkt. Och gången då det var dags för oss att göra den bästa powerpoint presentationen och vi hade en BRINNANDE ASTRONAUT, men såklart gjorde Mattias, Rickard och Hampus en FILM! 
Jag hoppas du vet hur fantastisk du är Julia. Du är så smart, och ambitiös, och snäll, och bestämd, men framför allt så är du MIN! Och jag delar dig helst med så få som möjligt, vilket kan bli svårt eftersom du är så lättomtyckt!
Jag vet precis hur du känner om att lämna USA, det kommer vara svårt, men det bästa som kommer utav det är att jag kommer få se dig igen och fy vad vi ska äta mycket glass!
Du är bäst - bäst bästare Julia - jag hoppas du vet det. Du betyder så mycket för mig och jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan dig. Tack för att du fick iväg mig på detta äventyr och har hjälpt mig när jag varit osäker och rädd. 
Jag älskar dig av hela mitt hjärta 
Lisa
 

Kommentarer:

1 Julia:

Awe! <3
Jag älskat dig också Lisa!!!! Saknar dig massor!
Tack så jättemycket för att du alltid finns där för mig :D Du e bäst <3

Svar: Ingen fara ;) du är bästast <3
Lisa Katla

2 Farmor:

Det är guld värt att ha en sådan vän! Ni är guld värda båda två! Take good care of eachother....
Kram

Svar: Kram kram kram :) tack så mycket <3
Lisa Katla

Kommentera här: