Dumma reklamer och serier som gör mig förbannad! Jag vill flytta till Mars! Dumma värld!

Idag har inte varit den bästa dagen i mitt liv direkt. Jag är sjuk, har mens, är trött, är stel i hela kroppen, har sår över hela mina läppar och vaknar med blod i munnen varje morgon, kan inte sjunga för min dumma hosta hindrar mig från att andas, och jag missade första dagen tillbaka i skolan idag OCH vår match, som jag inte ens fick titta på eftersom jag inte var i skolan. 
SÅ, eftersom jag redan är på dåligt humör så tänker jag skriva om några saker som gör mig fett irriterad. 
Här i USA så skrämmer reklamerna mig, inte bara för att de innehåller läskigt dåligt skådespeleri eller konstiga pratade björnar utan för att de är så fruktansvärt sexistiga och sterotypiska. Jag PALLAR det inte! Det reflekterar samhället så patetiskt mycket och jag FÖRSTÅR INTE vad det är VI HÅLLER PÅ MED! Ibland får mänskligheten mig bara att vilja rulla ihop mig till en boll och gråta för det verkar inte finnas något hopp alls och jag vill bara flytta till Mars och gå på Pigfarts.....
En annan sak som jag tycker är ytterst underligt med reklamerna här är att nästan varje produkt tar upp sina konkuranter och säger att de själva är så mycket bättre än motståndarna, men vi får knappt någon faktiskt information om dem själva utan bara en massa skitsnack om hur dåliga alla andra är. DUMMT!!!!!!!!!!!!!!
Modern Family och Friends är två av mina absoluta favorit TV-serier men DE ÄR SÅ FETT SEXISTISKA!!!! GAHHHH!!! Varför måste humor alltid vara på det sättet?!?!?!? Äkta humor är inte sexistisk, rasistisk eller homofobisk utan den är ROLIG PÅ RIKTIGT!!!!!!! I Friends säger de hela tiden "girls" till killarna så fort de inte klarar av att göra något och det är FRUKTANSVÄRT! Och en gång så kör Phoebe något ballt och sen säger hon "Oh, I think I just grew a penis!" Usch vad jag avskyr detta patriarkatiska samhälle!!!!!!! Detta kommer inte från Friends men i en film så är det två personer, en tjej och en kille, som ska hoppa från en klippa ner i havet. Tjejen hoppar först och killen är rätt nervör så han tvekar, då skriker tjejen, "C'mon, I can see your vagina from here!" VAD SNACKAR DU OM KVINNA!?!?!?!?!? Du är en kvinna själv!!!! HUR KAN du säga så?! Jag FÖRSTÅR inte? Det är väl tydligt att en MAN har skrivit manuset till den JÄVLA filmen men elräbgbouadfbläuljbflbjf<LB<dfNÖbfsNÖIKfsLNBKÖd<BKLNJNÖLbs<inb!!!!!!! En kvinna kan ju för helvets skull föda barn medan en man knappt kan hantera att bli sparkad mellan benen! HUR kan vi fortfarande se kvinnan som det svagare könet?! BERÄTTA DET FÖR MIG LIVET?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Som ni ser så är jag på dåligt humör och det jag egetligen hade tänkt skriva om var bara att jag fucking HATAR Jay i Modern Family för han är en jävla skithög men bara för att säger EN snäll sak i slutet på varje jävla avsnitt så framställs han som dagens freakin hjälte.................. 
Jag ber om ursäkt att jag svär som en galning idag men jag bryr mig inte och eftersom Sverige inte är så jädrans reglerat som USA så tänker jag utnyttja att svordommar är tillåtna för jag är trött på reglerna här som gjorde att jag inte ens kunde TITTA på mitt lag spela idag! 
Ta inte detta på fel sätt, jag har det fortfarande bra här! Och för att avsluta lite positivt så kan jag berätta att jag kan ha mitt hår i en hästsvans! God natt.

Kommentarer:

1 Farmor:

Oj Lisa, vilken "jävla" dag du har haft!! Du brukar ha temperament, men riktigt så förbannad brukar du inte vara. Det där med reklam och konkurrenter är ungefär lika dumt som när fans buar ut motståndare. Man ska uppmuntra sitt lag och heja på dem - inte bua åt moståndarna. Är det verkligen så illa i vissa TVserier? Det låter helt intelligens-befriat! Riktigt så illa tycker jag inte det är här. Vi har gjort vissa framsteg, som man tydligen inte ännu har klarat av "over there". Om du verkligen vill åka till Mars, så går det en resa dit om några år. Man ska skicka iväg 4 personer - 1 från varje kontinent. Fast jag tror det är försent att anmäla sig till denna premiärtur. Du får ta nästa...
Nackdelen är att det är enkel biljett..... Så jag vill nog helst att du inte åker!!!! Vi kan kanske fixa något som liknar Mars här på jorden... Och fortsätta kämpa för att människor ska använda sin hjärna!!! Kram och bättre tur med morgondagen!

Svar: Tack farmor :)
Lisa Katla

2 Ellinor:

Shit, Lisa! Du låter ju som MIG när jag är på BRA humör! Det diggar vi! Feta high-fives till dig! :D

Svar: HAHAHA det gillar vi!!!! :D
Lisa Katla

3 Frida:

Det är bra Lisa! Ut med aggressionerna bara. Jag saknar dig!

Svar: Tack Frida! Jag saknar dig med!!
Lisa Katla

Kommentera här: