Blöta Fötter, Strumpor och Skor

Softbollaget går fortfarande utan vinst trots att jag bjöd på mitt sista marabou-paket i torsdags... Men football-killarna fortsätter att plöja på :) I torsdags spelade vi vår fjärde match denna veckan och det gick inte så bra... Jag har tycker inte jag har spelat så de senaste matcherna, jag har inte träffat bollen så ofta och jag har svårt att bedöma vilka bollar som är bra och som jag ska svinga på. Jag svingar ofta på väldigt låga och som min tränare säger, det är inte innebandy :P Igår var det i alla fall bortamatch för football-laget och jag åkte med min tränare och hennes familj för att titta på matchen. Det var väldigt trevligt och vårt lag är verkligen duktiga. Men jag bilr så avis för jag vill också springa och tackla folk :D Idag har jag bara chillat, städat mitt rum, snackat med mina päron och kollat film :) Jag kände dock att jag var tvungen att röra på mig så jag tog en promenad runt en del av åkern här :) Jag gick tre varv och det sista varmet fick jag sällskap av Arthur, en av katterna. Han gick med mig hela vägen men han var rätt långsam så jag fick vänta rätt mycket. Vädret har äntligen kylt ner sig lite och imorse vaknade jag upp till spöregn och åska. Detta gjorde att gräset var fett blött när jag tog min promenad så mina fötter var väldigt kalla och blöta när jag kom hem. 
Det här är den nya designen på mina skor :) HP-grejs och en vikingaruna som betyder fred.  
      
 Dessa kläderna köpte jag i en second-hand affär för $19.95, knappt 140 kr!
 
Någon på facebook hade lagt ut/delat en bild där det stod: When men are quiet, they are thinking. "When women are quiet, they are freaking furious". Detta gjorde mig tyst och jag började tänka arga tankar... Usch, jag är tyst jätteofta och jag trivs jättebra vid de tillfällena. Jag älskar att lyssna på musik när jag är ute och går men ibland är det ännu bättre att bara gå helt tyst och lyssna på fåglarna eller bara tystnaden. Och har jag inget att säga så säger jag ju ingenting. Gör det mig till en man? AHHH!!! Sterotyper suger! Självklart händer det ju att jag är tyst när jag är arg också men urgh....
 
Jag hatar när man kommer på något bra att säga efter att konversationen redan har varit... Antingnen är det en bra punch line eller ett bra argument men de kommer oftast alldeles för sent... När jag "bråkade" med min lärare om att ordet kvinna inte är en bra förolämpning, att män och kvinnor är lika värda och att det är okej att vara homosexuell så hade jag ibland svårt att säga vad jag ville ha sagt och jag gjorde nog inte mitt livs bästa tal... Och min lärare pratade om att han får tycka vad han vill och jag köpte det och sen slutade vi prata om det hela men jag ångrar det. Alla pratar ju om att alla får tycka vad de vill men om ens åsikt inkräktar på andras rättigheter är det okej då? Kanske det är okej att tänka det, man kan ju inte tvinga folk att tycka och tänka vissa saker men man borde inte få agera utifrån det, eller liksom förolämpa eller skada någon annan bara för att de är gay osv.. Min lärare sa att han har både en kusin och en kompis som är gay och att han inte är förtjust i det men att HAN kan "leva med det" om DOM inte pratar om det!!! Fruktansvärt! Ska de inte få ha nöjet att prata om sina planer för livet, eller vem de dejtar och vad de känner!? Varför ska hans rädsla för annorlunda stoppa deras mänskliga rättigheter?! Varför kunde jag inte komma detta då och säga det till honom? 
 
En fråga som gör mig fett kluven är när ska man få bryta regler? Vem bestämmer när det är ok eller inte. Harry Potter (jag vet att han är en hittepåfigur men det är ett bra exempel) bryter ju regler stup i kvarten men han får aldrig skit för det eftersom han gör det för allas bästa och det slutar med att han räddar någon men han bryter ju fortfarande mot vad alla andra säger. Samma sak gäller alla "rebeller" som protesterar, eller räddar minkar, eller skriver budskap på andras egendom. De gör det för något de tycker är bra, för att rädda andra, men vem bestämmer egentligen att det som just de gör är okej? Någon annan kanske tycker att det är fel? Sen mitt i allt så kommer det komma någon, typ Breivik, som tycker att han gör världen en tjänst genom att döda en massa männsikor för något som han tror på. Då är det inte riktigt rätt längre. Konsekvenserna är självklart olika, en massa döda ungdomar vs. text på en husvägg, det gör ju att folks reaktioner blir olika men det är fortfarande någon som ska bestämma "att denna personen bryter mot reglarna är inte okej men att den här personen gör det är lugnt". Jag tycker t.ex. att man ska ta vara på naturen, särskilt utrotade arter, men när grupper ockuperar områden eller förstör för företag så vet jag inte vad jag ska tycka... 
 
Jag hoppas detta inte blev alldeles oförståeligt eller ihopblandat
 
Ps. Nu håller jag på att ändra om lite här på bloggen igen, och jag har uppdaterat informationen om mig. Där skrev jag att jag har spår av OCD (Obsessive-Compulsive Disorder) och jag kan nog säga att jag har det ibland... Jag orkar inte berätta om mina galenskaper men så är det i alla fall :P men ibland är det verkligen inte det O_o" Knas  
Coyote Ugly är en jättebra film men en SUPERSÖT kille som spelar "den snygga killen" :P  
 
Sist men inte minst...
 
“Do what you feel in your heart to be right – for you’ll be criticized anyway.” 
― Eleanor Roosevelt

Kommentera här: