sjuhundratre

Basket. Ja, vad ska man säga? Jag hade helt fel kna jag ju börja med. När det gäller allt jag trodde mig veta om sporten. Igår hade jag min sjunde träning. Alltså officiellt en vecka! Yay :) Jag kommer dock inte träna idag för jag har fått en bamseförskylning och har svårt att andas. När jag äter låter jag som Darth Vader...
I alla fall så har det gått frammåt varje dag och jag känner mig tryggare hela tiden, men nu denna veckan har vi börjat lite mer med taktik så jag är förvirrad igen. Men en sak som är bra är att jag som sagt hade en del fördommar mot basket som visade sig vara FEL! Det här med minimal kroppskontakt var inte alls rätt utan vi får tacklas rätt rejält :) Men att vara lång, även om många klarar sig utan det, är definivt en fördel. Även om jag ligger efter i många delar så kan jag lätt plocka bollen från folk eller fullständigt blocka deras sikt. Jaja, jag ska lära mig dunka också tycker jag!
 
Nu ska jag snart till skolan och Wink ska köra mig eftersom han ska till jobbet så det blev mer sömn och slapperi för mig imorse :D 
 
(inlägget började skrivas klockan 07:03 därav sjuhundratre)
 
 

Kommentera här: