Posthalloween

Hejsan svejsan! Det var länge sedan sedan vi såg i text, det har varit många videos den senaste tiden. Jag kan stolt berätta att In The Middle Of Nowhere - Just another day in Hardin, har nått över 200 visningar på YouTube, kanske inte så mycket egentligen men det är snart hela Hardin. Lol. En sak som jag tycker är rätt rolig är att många föräldrar kommer fram till mig och säger "rolig video" till mig och jag bara tackar och bugar och har oftast inte någon aning vem de är eller ens vems föräldrar de är. Men alla dem verkar ju veta vem jag är, vilket gör mig lite orolig/nyfiken kring vad deras barn säger om mig? Lol, det krävs inte så mycket för att skaka upp en sån här stad :P På Intro to Literature-lektionen jobbar vi med jounalistik nu och tydligen ska klassen skriva en artikel, om mig. Som ska publiceras. I en riktigt tidning. Eller jag vet inte om det är 100% säkert att den kommer publiceras men läraren sa att hon skulle försöka få det att hände
Denna veckan var det ju Halloween, en rätt annorlunda högtid här än hemma i Sverige. Fast jag har sett förvånandsvärt många bilder på Facebook med folk (från Sverige då alltså) som har klätt ut sig... I alla fall är det fett mycket dekorationer, pumpor och dylikt här. Btw, jag "carved" (vad är det svenska ordet...?) en pumpa för praktiskt taget första gången igår. Jag har bara minne av att ha gjort det en gång innan och då var jag rätt liten och mamma gjorde det mesta :P Nu gjorde jag det i alla fall helt själv och jag är mycket stolt! Inte så pass att jag tänker släpa mig upp ur soffan för att ta en bild på den men ändå lite. 
I torsdags så skulle jag åka med Leonard och Evan och gå bus eller godis, eller som man säger här i Staterna, "Trick or Treat". (Jag hatar att inte kunna använda kroppsspråk som ironi när jag skriver så när jag säger det här sista så himlar jag med ögon, kastar med det lilla hår jag har på huvudet och ser allmänt viktig ut :P ) Jag som är en fast "troare" på utkländingar gick all in och var en pirat, 
                            
(Inte världens bästa bild direkt men jag lyckades sminka mig själv vilket jag är oerhört stolt över!) 
MEN, mina två kompanjoner, som sa att de skulle klä ut sig, eller sa inte att dem inte skulle det, kom och hämtade mig i väldigt vanliga kläder... Evan sa att han var en pumpa men jag köper inte det. Knas, vi gick faktiskt inte heller och bus eller godisade utan gick bara omkring i Hardin, där vi träffade några andra från skolan, varav faktskt en var utklädd, till en pruttkudde :P Fett kul. Jag hade tänkt göra en video om Halloween men det jag filmade var väldigt mörkt och jag fick inte så mycket. Jag lyckades dock få tag i några roliga ansikten när vi delade ut mer lakrits, vilket var fett kul, men även här fanns bevis på att min video är påväg att bli en succé för många vuxna sa, "Nej tack du, jag har sett videon!" Kvällen var väldigt trevlig, och kall men jag fick som sagt tyvärr inget äckligt godis... På tal om äckligt godis så jag har varit en rätt stor hycklare för jag har tvingat folk att äta djugelvrål, men själv faktiskt aldrig smakat. Jag hatar lakrits så mycket att jag inte riktigt tyckt det varit nödvändligt... Men nu kände jag att jag borde göra det för att förstå mina kära amerikanare. Så, själv på mitt rum, smakade jag en bit. Självklart var det inte gott, det är ju lakrits, men saltet är inte det som var äckligt, vilket alla här tycker är den värsta biten. Jag vill att farmor lyckas skicka de sura, rosa bananerna så jag kan se hur de reagerar på dem också, och jag vill äta dem :P  
Jaja, nu har vi också ställt tillbaka klockan här i USA så "order is restored" och det skiljer sju timmar igen. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sasha:

Grattis till det där med videon!! Och förresten, vet du om hur galet söt du är?? Skitfin sminkning!!!! Och HERREGUD vad galet att alla ska skriva om dig! :O

Svar: Tack, tack, tack :P Jag blev lite orolig när läraren berättade det, utan att ha pratat med mig först, men det ska bli kul och jag hoppas att det faktiskt publiceras för det hade varit fett ballt :D
Lisa Katla

Kommentera här: