Född på nytt

Innan jag blev sjuk för någon vecka sedan så började vi med en konstig variant av hockey på vanligt golv. Jag tror inte det var landhockey för de klubborna är väldigt udda. I alla fall så var den lektionen som om jag vaknade upp efter en lång koma och upptäckte att allt jag trodde om världen var fel! Även om man kan tycka att jag som spelar innebandy borde vara bra på detta så var det inte resultatet. På den första lektionen tränade vi bara på att skjuta och klubborna var gjorda för att spelar med på andra hållet än vad jag spelar innebandy på och ja, det gick inte så bra... Sen var jag borta i typ en vecka när jag var sjuk. De andra höll på med det men jag tänkte att, gött, då kanske jag slipper, men nej, när jag kom tillbaka skulle vi fortsätta. MEN, då föll universumet tillbaka till sitt rätta mönster och jag SOPADE BANAN av alla. Lol, det var fortfarande fett udda och jag fick gå och börja på bladet hela tiden så jag kunde spela på mitt håll men det gick konstigt nog väldigt bra... 
 
Men nu är det ju så att mitt innebandy-jag existerar lite passivit i djupet av mitt hjärta och jag har gått och blivit basketspelare. Jag har tränat i typ två veckor nu, och jag var ju inte fullständig nybörjare när jag kom hit, men idag hade vi våra två första, riktiga träningsmatcher. Jag var så otroligt nervös men när jag väl fick spela så kändes det bra, trots att jag var förvirrad. Jag lyckades till och med få in ett mål i varje match! Lisa = Stolt!
 
Igår var jag och såg Catching Fire med några från skolan. Filmen var verkligen jättebra men som vanligt är den vissa scener och detaljer som inte stämmer vilket gör mig en smula galen men snyggheten hos Peeta, Gale och Finnick jämnar ut det hela rätt så bra. Jag tänker inte spoila något för det är rent ondskefullt, men jag kan säga att jag grät och ifall du inte sett filmen är det något du bör göra inom en snar framtid. 
 
Något som jag har fulltständigt svårt att förstå är alla teknologi vi har i världen. Det är en sak att var superduktig på att hantera datorer, fixa med program och designa med en massa koder och mojs men att faktiskt få datorerna och alla andra tekniska prylar att fungera, jag förstår inte hur det är möjligt?! Ibland skickar jag sms till mamma och pappa när jag är på väg hem från skolan så att vi kan prata med varandra när jag kommer hem, och på något sätt så färdas mitt meddelande tvärs över jordklotet, på bara typ ingen tid alls, och sen kan de läsa det. Vad ska det betyda?! Jag fattar inte ur någon kan ha kommit på det! Det finns en männsika som har insett detta och bara (bara och bara) fixat ihop det. Makear ingen sense alls! Jisses, jag blir galen! 
 
Nu har även våra artiklar från litteraturklassen blivit inskickade till tidningen och snart kommer det tryckas en artikel om mig i the Richmons News. Det ska bli spännande att läsa :) 
 
Bara så ni vet så har jag hittat meningen med livet. Men vad det är ska jag avslöja senare, för just nu är meningen med mitt liv att SOVA! 

Kommentera här: