Islandsdagbok

24 maj
0716 - tidigare i morse pratade jag och mamma om kärleksfilmer och att det alltid är en kille som ska skynda efter en tjej på flygplatsen för att säga att han älskar henne precis innan hon går på planet  så när vi såg en kille rusa fram genom korridorerna så kunde vi inte annat än hoppas ett en epic lovestory ägde rum runt hörnan  nu går vi på flyget! 
1054 - nu är vi framme men det lär ta ett tag att komma av  jag måste se om Teen Wolf för snart kommer den nya säsongen 
0900 - men oj, hur gick det till? Jo jag är två timmar yngre nu  på min spanska NP-uppsats skrev jag att jag inte tycker något speciellt om flygplan men att jag gillar flygplatsen I Danmark  men den isländska är så mycket trevligare! Det kanske låter lite konstigt att jag gillar en flygplats så mycket men jag tror det beror på att jag har trevliga minnen associerade med dem. Jag har väl rest rätt så mycket i särskilt mina barndomsår, till Island och träffat min släkt, så som jag ska göra nu  nu ska hi snart ta bussen till Reykjavik och bli hämtade av min farbror. 
0936 - The Warblers är så fett bra!!! De är musikgruppen på en annan skola i Glee, där Blaine/Darren Chris först hörde hemma  
2000 - Sara och jag är ensamma hemma i lägenheten som vi lånar här på Island. Hon som vi lånar den av är störtskön och superrolig. Och innan hon lämnade gav hon oss en hög kläder som hon inte ville ha som vi kunde ta om vi ville  Lägenheten är också väldigt fin! Vi har precis käkat kvällsmat och nu kollar vi på Toy Story 3, en film som börjar väldigt galet Tidigare idag har vi varit hos våra kusiner. Det var jättehärligt att se dem igen  Vi har också hälsat på mormor, hon mår inte så väldigt bra så det var både trevligt och jobbigt att träffa henne... Jag fick lite nya insikter kring vad jag vill jobba som, jag skulle vilja jobba som någon som hjälper sjuka barn, typ som har cancer eller liknande, jag vill inte vara själva läkaren men det som "finns där" ungefär, mamma sa att det heter arbetsterapeut. När jag kommer tillbaka till Sverige och fritt internet ska jag kolla upp hur utbildningen ser ut 

Kommentera här: