Islandsdagbok

25 maj
1111 - Vi är på väg från badet och till våra kusiner för att fixa lite inför student som är ikväll :) Sen ska vi till mormor och vidare hem. Jag har gott och blivit sjuk vilket inte direkt var en del av min plan... Jag var rädd att jag skulle bli värre av att bada men det blev det inte utan snarare bättre :D Baden på Island är underbara :) den kallaste poolen här är varmare än alla i Sverige och det finns typ fem bubbelpoolar med en maxtemperatur på 44 grader. Det finns en liten pool med uppvärmt havsvatten och det kostade bara 8kr att gå in! Det beror nog lite på att kronan är dålig men det är ändå väldigt billigt. 
Jag har fett mycket planer på vad jag vill göra när jag gått ut gymnasiet. Jag vill åka som au-pair till USA eller Storbritanien, jag vill göra volontärarbete, plugga på universitetet, just nu till arbetsterapeut och så vill jag åka till Island och bo där ett tag :) Sen har jag och Julia pratat om att gå på collage i Karibien och Ellinor, Elisa och jag har pratat om att bo i New York :P Allt låter mycket tilltalande! Ps. Ed Sheeran är sååå bra! Särskilt låten "Smal Bump" som är så vacker!
1300 -  Vi har varit i stan och handlat och jag har köpt Hungerspelen på isländska :)
2150 - Nu är vi tillbaka från studenten. Det var väldigt trevligt och mamma fick mig att framföra "The Cup Song" inför alla.... vilket dock var väldigt omtyckt :P

Kommentera här: