Islandsdagbok

28 maj
1213 - igår blev det inte så mycket skrivet för jag var fett trött när jag kom hem. Vi var på middag hos mammas kompis Inga :) Precis innan vi skulle åka hem så kom en man hem till Inga som hade varit utbytesstudent hos henne samtidigt som hon var iväg när hon var liten. Han är från USA och var på besök med sin fru :) så vi stannade kvar och snackade med dem om att jag skulle åka iväg. Och en fett häftig sak var att de kommer från Texas och när jag sa att jag skulle till Hardin, en by på typ 600 pers och som ligger halva USA bort från dem, så kände hon någon därifrån :D knasigt :P
17:39 - Jag och Sara har precis diskat massor och innan var vi och käkade glass med mormor. Här på Island finns något som kallas bragðarefur och som liknar mcflurry men man väljer själv ut tre ingredienser :) Jag lyckades också äntligen skriva färdigt min jäkla historiauppsats! *Pust* Nu ska jag bara lyckas få ihop min svenska också...
1934 - Vi har precis ätit på KFC vilket inte var en upplevelse direkt. Det var friterad kyckling vilket ju är gott men det var fett konstigt här och personalen var väldigt oengagerade :P
2159 - Nu är jag medicinerad och packad inför att åka hem imrn, jag önskar jag kunde stanna lite till! Jag är inte redo att börja skolan igen :P Nu måste jag bara skriva klart mitt litteraturarbete...

Kommentera här: