USA

Idag har jag jobbat med att fylla i min visumansökan inför USA-resan. Det var en del att göra och som tur var fick jag hjälp av Julia :) Det fanns en del väldigt knasiga frågor. Typ ifall jag har planerat att åka till USA för att bli prosituerad eller om jag varit involverad i terroristmojs O_o" Vem skulle kryssa i "JA, jag är terrorist" ? En väldigt korkad terrorist kanske men annars vet jag inte... :P Jag har tänkt lite på vad jag vill göra när jag kommer dit och vad jag vet så ska det finnas både softball och basketball på min skola som jag förhoppningsvis kan vara med och spela. Jag är inte så bra på något av det men eftersom det är en väldigt liten skola så lär jag komma med ändå ;P Jag har även skaffat lite utrustning så jag kan träna här hemma nu i sommar :D Det ska även finnas ett band och en kör som jag nog skulle vilja försöka vara med i :) Jag är egentligen inte så mycket för att vara med i körer (även om det är mysigt att lyssna på) men jag kanske skulle ändra åsikt :P Kurser som jag skulle vilja gå är typ matte (...) samhällskunskap, musik (om det finns), idrott, hemkunskap, gärna någon form av teater, och typ engelsk litteratur och grammatik. Och sist men inte minst så funderar jag faktiskt på att kanske prova cheerleading... Jag är inte direkt världens vigaste eller smidigaste person men eftersom jag är stor och rätt så stark så kan jag nog bära folk eller något sånt :P 
På tal om vighet så finns det en gren jag är lite översmidig i. När jag spelar golf har jag tydligen en tendens att vrida på kroppen så att det ser ut, citerar pappa, som om jag slår knut på mig själv. Men det roliga är att trots min bissarra sving så kan det gå fett bra :) Allt jag hoppas på är bara att när jag kan slå "vanligt", att jag då ska slå ännu längre!
Nästa vecka är Elisas sista utbytesstudentvecka! Gud vad jag kommer sakna henne! Imorgon ska hon, jag, Ellinor, pappa och Sara åka till Tivoli i Köpenhamn, och på tisdag ska vi fika tillsammans med några från klassen. På onsdag ska jag, Elisa och Ellinor åka till Skånes Djurpark och sen sova över hos Elisa. Det ska nog vara dåligt väder på onsdag men det gör faktiskt inte något för då är det förhoppningsvis inte lika mycket folk och djuren brukar vara mer ute när vädret inte är supervarmt :) Och jag längtar så mycket till att när jag och Ellinor ska åka och hälsa på Elisa i Italien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Kommentera här: