Only Dead Fish Follow The Stream

En sak som jag är otroligt irriterad över är trycket på att vara originell. Rubriken till detta inlägget är även en låt, väldigt trevlig faktiskt, som var med i mello i år. Men jag gillar inte det uttrycket... Alla (media/samhället) tjatar hela tiden om att man måste vara speciell. Dock ska man inte ska sticka ut FÖR mycket men jag tänker inte gå in på den paradoxen. 
I alla fall så tycker jag det inte alls är något fel på att vara som någon annan eller tycka likadant. Så länge som man gör vad man själv vill och känner är rätt så finns det inget fel att göra som någon annan. När det kommer till mode till exempel så är det ett intresse eller hobby precis som innebandy är för mig. Och vill man då ha på sig det allra senaste modet, ja då får man ju det även om många andra också har det. Jag hade en period, som fortfarande lever kvar till viss grad, där jag, i andras ögon, klädde mig "konstigt". Jag följde väl inte direkt det som var mainstream och jag kan villigt erkänna att jag har haft både skor i håret och en bröstkorg på huvudet med fullaste allvar i skolan. Jag har fått höra om hur annorlunda jag är på grund/ tack vare detta och till och med att jag inte bryr mig om hur jag ser ut! Det stämmer verkligen inte alls! Bara för att jag matchar ihop färger på samma sätt som min mamma (no offense) så speglar jag mig varje morgon i flertal minuter och ser till att JAG är börja med hur JAG ser ut. Sen finns det ju tillfällen då jag kanske fullständigt inte bryr mig för att det finns något viktigare, för mig att tänka på. Det tycker jag är det viktigaste i alla sammanhang. Man får tycka om vad man vill, ex. mode, Justin Bieber, etc. men det får inte lov att styra ens liv. Kurt i Glee säger "every day is an opportunity for fashion" och ett av hans intressen är tydligen mode men om han låter vad andra tycker och vad tidningarna tycker, och i vissa fall vad han själv tycker, så tror inte jag det blir bra i slutändan. 
Nu har jag glidit ifrån ämnet flertal gånger och jag kommer nog inte hitta tillbaka. Allt detta är mina åsikter och ni behöver inte tro på det eller följa min filosofi/ström :) Var dig själv, om du vill. Du bestämmer. Skada bara ingen på vägen. Antar att du inte måste följa det heller (fast lagen säger det) men jag ber från djupet av mitt hjärta att du inte ska göra det. 
PS. Det är sååååå varmt! Jag håller på att svimma! Jag är nog rätt glad att min v-familj inte bor i öknen!
PPS. Betygssystemet, egentligen hela skolsystemet är fett dåligt! Men jag förstår politikerna ändå för jag har igen lösning till det... I DON'T HAVE ALL THE ANSWERS!
PPPS. Jag vill inte låta som en know-it-all som faktiskt har alla svaren och som sitter här med ett revolutionerande nytt sätt att tänka för det är det garanterat inte, jag kände bara för att skriva det ;)

Kommentarer:

1 Sasha:

Så fint av dig! håller verkligen med. dock är jag ganska säker på att du hade en brödkorg på huvudet, inte bröstkorg... xD (superbesserwisser här borta, förlåt :O)

Svar: Tack så mycket för allt ditt stöd Sasha :) <3 och ja, jag menade brödkorg :P
Lisa Katla

Kommentera här: