LundaLägret

Nu är det sommarlov :D Det har jag dock börjat med att jobba :P De senaste tre dagarna har jag tillbringat på ett innebandyläger. Det är väldigt roligt :) Förutom vanlig innebandy har vi kört såpabandy och mörkerbandy, båda fett coola! Och andra saker som bad och topsboll. Jag är tränare för en grupp ungar födda 02/03. Jag var ärligt talat rätt nervös i början över att de inte skulle ha någon respekt för mig. Jag kunde liksom inte föreställa mig varför de skulle lyssna på eller tycka om mig... Men jag tror att jag ligger rätt bra till. De snackar med mig hela tiden och det känns väldigt bra :D Det är också väldigt roligt att träffa de som jag tränade förra sommaren och att de kommer ihåg mig och vill "visa upp sig" :P Idag hände en rätt tursam grej: Jag stannade för att snacka med en av killarna jag tränat i fjol för han stod utanför sargen och försökte skjuta mål. Han bad mig att pröva, och vi skulle sikte i det vänstra krysset (aka. vänstra, övre, hörnan) Jag som suger på att sikta ville inte väldigt gärna göra detta med risk för att tappa den "coolhet" som jag i alla fall tror att jag har :P I alla fall så gjorde jag det och det satt RAKT I KRYSSET på första försöket! Och samtidigt gick en från min nuvarande grupp förbi och tittade :P Jag kände hur min coolhet steg några trapsteg :D Snacka om tur! När vi var på väg hem från badet idag så gick jag längst bak med ungarna som inte ville gå så fort. Vi snackade lite och jag frågade lite om vad de gjorde på fritiden utanför inebandy, och de svarade fotboll, handboll osv. Sen hörde jag att någon av killarna sa "Du har dansat" eller något liknande till en av de andra killarna. Det var lite retande. I alla fall så frågade jag honom om det och han hade tydligen då också kört ballet. Det var mest komipsarna som visste om det som sa något och fortfarande med lite hån i rösten, han själv såg lite osäker. Men när jag sa att det var ju fett ballt, så ändrades genast allt. Den dansande killen blev mer säker kring det och de andra killarna verkade tycka det var häftigt helt plötsligt. Lite knasigt :P
Vill också påpeka att när jag och pappa spelade golf i söndags så träffade jag green på ett par 4 hål. Kanske inte säger så mycket men det var 250 meter dit. Min pappa och ett fåtal av hans vänner brukar försöka sig på det när det är medvind och de känner sig på g men brukar sällan klara det. Och jag som "är tjej" står typ max 10 meter närmare :D Snacka om att jag var stolt och inte brydde mig om att resten av rundan gick skit ;)

Kommentera här: