Känslor

Känslor är lustiga. Ibland har man inga. Ibland har man massor. Ibland är de trevliga. Ibland är de jobbiga.
Ibland är man så full av dem att det känns som om ens hjärta kommer bubbla över och man vet inte vart man ska ta vägen. Man skulle kunna säga att det är så jag känner. FÖR, imorgon, om en dag, egentligen mindre än 24 TIMMAR så kommer Julia hem. Hon kommer tillbaka från USA där hon har varit i 10 MÅNADER. Jag vet knappt vad jag ska ta mig till! Jag har saknat henne såååå mycket och nu ska hon komma tillbaka. Mitt hjärta ärligt talat skriker inuti mitt bröst.
Det är självklart glädje som jag känner ;) och lite oförstående men något som också får det "att rinna över" i min känslokittel är att jag också ska åka iväg om typ bara två månader. Julia kommer tillbaka, och sedan Frida, Elisa ska lämna och sedan åker jag och Ellinor iväg. Jag är väldigt exalterad över att åka och ha mitt år på andra sidan jorden men jag har först nu (jag har skrivit detta tidigare så hoppa vidare om du är uttråkad) inset hur mycket min klass betyder för mig och hur förkrossad jag är över att sluta. Jag kommer sakna alla mina vänner jättemycket, och självklart de vänner som inte går i min klass, men också de andra i min klass som jag bara känner och inte umgås med (på Sims kallas detta "bekant" och sen blir man "vän") 
Jag har varit oroligt dålig på att lägga upp bilder den senaste tiden så har kommer en update :)
från Lovisas årliga (och väldigt sena) födelsedagskidnappning. Detta året var kidnappningen lite failad eftersom Lovisa inte dök upp i skolan när vi skulle nappa henne. Det löste sig ändå och vi hämtade henne bara och sedan åkte vi till Skylle och campade. Det var väldigt mysigt! Jag vill anse att jag vann priset för bästa gömställe på dunkgömme, då jag stod ca fem meter från dunkplatsen med en stor kasse över ansikte + axlar och lyckades dunka mig! Tack Sasha för bilderna :) 

Jag har fått order att lägga upp bilder från mitt nya rum så här är lite (sjukt sena) bilder. Jag ska lägga ut nya på hur det ser ut just nu, efter att jag har städat  :P
Jag älskar street art (och ibland graffiti) så när vi var på Island, främst i Reykjavik så snacka om att jag blev glad! Det är konstens stad i mina ögon. Eller i alla fall den allmänna konsten, konsten för alla :D 
 
Bra saker som jag har fått ut av kursen samtida kulturuttryck är att ha blivit introducerad för den kinesiske konstnären samt "rebellen" Ai WeiWei, fått reda på att street art faktiskt finns, fått skriva en uppgift om Glee, och fått se dessa häftiga tavlor. Vi var på en utställning där en konstnär hade tagit gammal konst som hon köpt på loppis och sedan målat i andra saker. Det är väldigt bra gjort och väldigt roligt :D
Farmor visar mig hur man simmar på jobbet
Fantastiska Elisa som är så duktig på gymnastik!
Nu har det här blivit otroligt långt och om du har lyckats ta dig igenom allt så säger jag grattis! Nu ska jag spela Sims.

Kommentarer:

1 Steina:

<3 <3 <3

Kommentera här: