Varning för en massa text!

Jaha, nu ska vi se vad jag redan har skrivit om. Det var ett tag sedan och jag har en del att berätta, vilket har gjort att jag inte pallat skriva, och sen händer mer grejer och högen bara växer.... Och nästa vecka är fullspäckad med händelser så bäst blir det nog om jag skriver idag.
 
Först och främst så har artikeln om mig publicerats och den var superbra! Jag ska lägga upp den när jag kommer hem!
 
Som ni kanske märkte skrev jag "när jag kommer hem" för just nu befinner jag mig i St Louis, en stad typ fyra timmar bort från där jag bor och vi hälsar på en kusin till Teresa. Vi åkte hit i fredags och ska åka hem om typ någon timme. Igår var vi och tittade på "the Arch" som är ett känt (även om jag aldrig hört talas om det...) landmärke. Det är även kallat "the Gateway to the West" och byggdes som en symbol för Amerikas expansion västerut.
Jag och min nya bästis. Jag hittade henne på gatan. Nej, så är det inte, skoja bara. Hon är barnbarn till kusinen vi är och hälsar på. (Gud vad bra min humor är!!) Hennes ena syster blev senare på kvällen också min bästa kompis. 
The Arch. Den är gigantisk. 630 feet eller som alla med en vettig hjärna borde säga, 192 METER!
Utsikten över St. Louis. Om man tittade ut genom fönstren på den andra sidan såg man Illinois. Så nu har jag även sett en ny stat, även om jag aldrig faktiskt befann mig i den så har jag tittat på den. 
          
 
Nära där vi bodde så hade staden en väldigt rolig aktivitet. De hade tomtar/jul-filurer från olika länder som barnen kunde träffa och prata med och även få samlar kort av. Här är en bild på en Lucia, som kom från SVERIGE! Jag hade ingen aning om att lucia mest är firat i Sverige! Men trevligt är det i alla fall. Vi nämde att jag var från Sverige men hon själv var nog inte från Sverige för vi pratade inte svenska med varandra och när hon sa "god jul" till oss så var det med en väldigt rolig accent. Det fanns även en väldig massa andra roliga tomtar, bland annat en speciell tomte från det amerikanska inbördeskriget. Även helt nytt för mig, och många av de andra vuxna i vårt sällskap. När vi vandrade runt på stan och spanade efter tomtar så såg jag en vädligt cool affär, där jag gick in och köpte mig en matlåda. En riktig klassik amerikansk film-matlåda. Med Wonder Woman på! Fett ball! Men mannen i kassan trodde jag var en kille och att jag köpte lådan till min flickvän... LOL, det dumma var bara att när han mummlade något om flickvän så fattade jag inte riktigt vad han snackade om, (vilket jag inte tycker är så fel O_o") och det var först när han sa "han" om mig som jag insåg vad som det hela, i alla fall så ångrar jag att han inte sa det där med flickvän lite tydligare och att jag hade fattat det då så jag kunde säga, "Du, jag kan ha en matlåda med Wonder Woman på även om jag är en kille!"
 
Tyvärr så missade jag en basket-träning nu när vi var borta men det får jag väl leva med... Fast jag är så fett taggad på basket nu! Det är verkligen superkul, och faktumet att jag lyckades nudda ringen på baksetkorgen på senaste träningen och är fullständigt inställd på att lära mig duka nu, gör mig ju inte mindre taggad direkt! Nästa vecka har vi en turnering här i Hardin och vi har tre matcher, måndag, onsdag och fredag - vilket är min födelsedag så då måste jag ju äga tycker jag! Och på torsdag har vi julkonsert. Massor som ska bli gjort nästa vecka. Och som sagt så är det ju min födelsedag på fredag och jag ser verkligen inte fram emot det. 18 år gamal, bli myndig, behöva lämna min barndom bakom mig och bli en.... vuxen... jaja, jag överlever nog tror jag, och bara för att jag är 18 betyder ju inte att jag behöver upptädda mindre omoget, och faktiskt så tycker jag att att bete sig som en vuxen inte direkt behöver betyda att man beter sig bra över huvud taget. Vuxna kan vara rätt dumma rätt ofta. 
 
Förra veckan hade vi föresten vår första seriematch, vilken vi tyvärr förlorade men jag gjorde ett mål igen och det en väldigt rolig match + killarna vann sin match så Hardin var inte helt ute och cyklade :P
 
På tal om min b-day så har min moder fått för sig att det är ok att gå och se Oscar Linrnos på den dagen, och då självklart UTAN MIG! För något år sedan hade jag varit stencool men det för "svenska artister/filmer ja allt, är inte lika bra som de amerikanska" (- Lisa om allt svenskt) men efter att ha börjat lyssna på svenska artister, och lämnat landet så jag jag börjat uppskata svenskt mycket mer. Jag lyssnar på svensk musik nu till exempel. 
 
Jag tror detta är allt nu, eller vänta, JUST DET! (hur skriver man det egentligen?) Jag har ju hittat meningen med livet! Och det måste jag ju dela med mig av. Det är inte 42 vilket jag fick lära mig av Lovisa utan det är SKRATT! Jag känner att om det finns situationer i livet då man får skratta, inte hånskratta utan ett riktigt äkta glädjeskratt, då finns det hopp för mänskligeheten och livet är värt att leva. Man behöve inte skratta varje dag, hela tiden, det måste ju finner svårare stunder i livet också, men om man går upp på morgonen och vet att man kommer träffa någon/-ra eller göra något kul så har dagen redan börjat bra! Detta gör att jag är väldigt inställd på att bli arbetsterapeut (måste bara bli 100% säker på hur det stavas..) för jag vill se till att alla känner att det finns en mening med deras liv och att ingen känner att de inte lever trots att de gör det.
 
Det var allt för mig! Tack och hej!
Vi hörs kanske nästa vecka efter att jag har dunkat och varit allmänt awesome ;)
 
 
 

Kommentarer:

1 Sasha:

Åh Lisa, vad söt du är! Underbart kul att få läsa om ditt liv!! Och om vuxenheten... jag börjar misstänka att den inte finns.

Svar: Haha :) Tack! Vuxna.... ja ibland blir jag glad och ibland inte så värst :P
Lisa Katla

Kommentera här: