Hur är det här?

Jag är inte säker på vad jag redan har skrivt om och jag orkar inte ta reda på det så varning för upprepning!
Nu har jag varit i USA 16 dagar och hos min vfamilj i 13 :) Min familj består av Teresa och Wendell (kallas Wink). De har tre barn som inte bor hemma och även sju barnbarn och ett barnbarnsbarn :) De är alla väldigt treliga :)   
Teresa och Wink är supersnälla och låter mig göra typ vad jag vill, behöver inte göra så mycket "arbete" hemma förutom att sätta saker på hyllor högt upp eftersom de alla är väldigt korta :P 
Skolan är inte så stor men det är ingen fara :) Jag har tränat softboll i typ två veckor nu och det går bättre än jag hade förväntat mig. Jag brukar vanligvis ha otroligt svårt att kasta en boll dit jag faktiskt vill ha den men det går nästan alltid så som jag vill ha det :) I torsdags slutade vi lite tidigare och Teresa var inte där än så jag, tränaren och en annan spelare stannade kvar för att de vill att jag ska träna på att vara pitcher (den som kastar). Jag hade prövat det lite för några dagar sedan och idag flöt även detta på bra ;) Spelarna i laget är väldigt trevliga (och en del av dem otroligt duktiga!!!)
Jag har fått ordning på mina lektioner nu (tror jag) Jag har fått byta runt lite för att hitta vad jag faktiskt vill ha :) Det är väldigt annorlunda schema :P Vi har sju olika lektioner varje dag, varje på typ 50 minuter och samma schema varje dag. Även om lektionera i Sverige kan vara lite långa så tror jag att jag gillar det upplägget bättre... Men det är fortfarande kul :) En del av lärarna är fett långsamma och måste hjälpa oss igenom VARJE steg som om vi vore bebisar! Vi har börjat läsa Pride and Prejudice på litterturen och på lektionen så läser vi typ en halv sida och sen måste läraren se till att vi förstår allt bara för att det är en gammal bok. Men jag, som är från utlandet, tycker inte alls att det är för konstigt. Ordföljden är lite annorlunda, men alla som har en hjärna kan förstå det! Istället för att det står: "Idag gick jag till skolan" så står det: "Till skolan gick jag idag". Inte allt för svårt att förstå är vad jag tycker iaf....
Utöver Litteratur har jag Engelska, Hemkunskap, Amerikansk Historia, Idrott, Kör och Antik Histoia. Jag hade någon mattekurs t.o.m. torsdag men den var rätt långt före vad jag hade gjort tidigare och jag planerar inte att plugga allt för mycket så jag har bytat ;) 
Idag har jag lagat köttbullar, potatis och brun-sås (även om såsen inte blev brun utan vit... O_o") Jag har även tittat på "The Amazing Spiderman" som var sååå bra! 
Igår var vi på kalas hos några av barnbarnen. Vi var i en park och vi åt god mat och spelade badminton och volleyboll, det var jättekul :D 
Jag har fått reda på att det ska vara något bil-race och Teresa och Wink känner någon som är involverad där och på något sett har det resulterat i att JAG ska dela ut någon trofé och ha en 10 minuter lång intervju! Inte riktigt säker på hur jag känner om detta... Klart verkar det coolt men även 100% konstigt :P 
Jag han aldrig läsa ut den sista Harry Potter-boken innan jag lämnade Sverige så jag har fått lyssna färdigt på den som ljudbok istället. När jag tar skolbussen på morgonen så brukar jag lyssna och eftersom det bara var slutet kvar så var det väldigt kännslosamt så jag har suttit i bussen, tittat ut genom fönstret och kämpat för att hålla tårarna inne. Några gånger har jag kommit på chaffören med att titta på mig i backspegeln och jag hoppas att hon inte tror att jag mår dåligt :P Nu har jag lyssnat färdigt iaf och jag kan inte uttrycka mina känslor om Harry Potter-världen. Den är så fantastik och den är så mycket mer än bara en fandom. Jag vill ha dödsrelikerna tatuerade i min nacke, och inte bara för att det har med HP att göra utan för att det står för så mycket mer! 
 

Kommentarer:

1 Alice:

Welcome to the HP-fandom!!! :D We hope you'll enjoy your stay! Vi saknar dig hemma på Spyken <3

Svar: Men tack så mycket! Jag känner mig verkligen hemma i HP-världen :D Jag saknar er också <3
Lisa Katla

Kommentera här: