All I Want For Christmas Is...

... my host family!!! Eller jag vill ha den nu! Jag bara väntar och väntar... Jag vet att det kan ta en faslig tid men med risk att låta som en tjurig 5 åring, jag vill, jag vill, jag viiiiiill ha min familj NU! 
Trots mitt gnäll så vill jag bara passa på att utrycka hur fasligt nöjd jag är med mitt liv. Ibland känns det som om livet var skapat för mig. Jag har haft turen att få ett hur lätt liv som helst. Fantastiska vänner, familj, gott om penger så jag behöver aldrig oroa mig om det, jag ska få åka till USA i ett år, jag är bra på det jag tycker mest om, innebandy, äter glass hela tiden (gjorde det idag på pertutti, choklad, jordgubb och straciatella). Ja, helt ok enligt mig :D Jag vill också tacka min magkänsla som gjorde att jag bytade klass de två gångerna (mellan sexan och sjuan och i början av ettan på gymnasiet). Hade jag inte gjort det hade jag gått miste om väldigt mycket. 
På tal om glass så var det något jag skulle skriva men som jag har glömt... Just det. Vanilj. En väldigt underskattad smak. När jag var liten så tänkte jag på vanilj som neutral. Orginalsmaken. Därifrån härstammar de andra smakerna. Men det stämmer ju inte alls. Hur korkad var jag? Och det var väldigt nyligen som jag faktiskt insåg det. 
Härligt väder var det idag också. Även om jag trodde det hade blivit vår tidigare så kan jag konstatera att det var fel. Men nu så tror jag det närmar sig :) 
Nu ska jag läsa i min bok. "Gregorius". Först så trodde jag att den skulle vara aptråkig. Den handlar om en präst och är boken "Doktor Glas" fast ur prästens synvinkel. Men den är faktiskt helt ok. En otroligt klok sak som prästen sa om synd var detta: Många anser att synd är att mörda, ljuga, stjäla, svära, förföra sin granna etc. Och om man inte gör dessa saker så har man levt ett syndfritt liv. Men då har man inte högre tankar om sig själv än ett djur. Man kan dressera en hund till att leva ett liv utan "synd". Men det som skiljer människan från djuret är inte att kunna respektera vissa gemensamma ordningsregler. Det är förmågan till kärlek. Så vad är synd? Min definition av synd är att man avhänder sig möjligheten att bli en älskande människa. 
Med det säger jag godnat!
  

Kommentera här: