Varför vill jag åka som utbytesstudent?

För rätt så länge sedan (någon gång under 9:an, går i 2:a nu) berätta min bästa kompis Julia för mig om hela utbytesgrejen. Jag kommer inte ihåg så himla mycket men hon tog reda på alla saker och jag bara frågade henne om jag undrade något. Sen bestämde vi oss i alla fall för att vi faktiskt ville åka. Jag har inte kollat upp något annat faktiskt vilket kanske är lite knasigt men företaget som Julia tyckte verkade bäst var Explorius, ett litet företag här i norden, och jag tog också kontakt med dem och anmälde mig. Men det var ju rätt lång tid tills jag skulle iväg så jag hade inte direkt bråttom. Julia hade också tänkt åka samma år som jag alltså nästa höst men det fungerade inte riktigt så hon fick rätt hastigt ställa in sig på att åka detta år. Så hon är i USA nu och lever loppan ( hennes blogg: http://adreamthatcametrue.blogg.se ) Anledningen att jag valde Explorius var väl mest eftersom Julia valde dem men samtidigt kan jag säga att jag tycker det är en mycket trevlig organisation, eftersom det är väldigt litet blir det väldigt personligt och de som jobbar där har bra koll på oss utbytisar, dom har även ett soft-landing camp i NY som inte känns helt fel och de flygkompenserar ens resa dit och sponsrar en afrikansk elev i ett år! Det ända som är lite konstigt är att jag hade min intervju med Explorius hemma hos mannen som höll i det och hans barn sprang omkring nakna och skrek... det var konstigt, men det är ändå bra. Jag råder dig som vill åka iväg att börja med alla papper man får hem direkt. För det gjorde inte jag och det är MYCKET som ska göras. Om det är något som jag missat så är det bara att fråga :)

Kommentera här: