Nästan

*Stort grattis till Julia som fyller år idag :D *
Vi kämpar på med softbollen men har inte vunnit någon match än... Lite irriterande men vad ska man göra? Idag var vi i alla fall väldigt nära på att vinna och fast vi förlorade stort igår så var det inte dåligt då heller, hur det går ihop vet jag inte men men :P Vi har match imorgon och på torsdag så vi får väl ta det då istället :) 
I helgen fick jag ju mina innebandyklubbor och igår hade jag med mig en till skolan bara för att jag inte kunde stå ut med att lämna den hemma ;) Många frågor ställdes och jag börjar bli trött på att säga: "Det är inte hockey! Det är rätt likt men det heter INNEBANDY..." Jag har ju som mål i min målbok att jag ska lära mig zorra men jag har ingen aning hur det ska gå till... 
Jag måste bara säga att jag älskar humor! Det är något av det bästa som finns! Det finns inget bättre än att bara skratta riktigt rejält åt något kul på TV eller liknande! Jag kan inte beskriva hur underbart det är :) 
På tal om underbart och obeskrivliga känslor så måste jag ta upp Harry Potter. Harry Freakin' Potter! Jag vill tatuera in dödsrelikerna i min nacke. Och jag vet att man inte ska tatuera in vissa saker för att man ändrar sig eller växer ifrån det men HP är heligt, och så mycket mer än en saga för barn. Varje gång jag ser gifar om HP på tumblr så känns det som mitt hjärta brister, men inte på ett dåligt sätt :P Det är bara så mycket känslor inblandade och jag vet inte vart jag ska ta vägen...
Och för att fortsätta på den röda tråden som är tunn som en fiskelina så måste jag bara berätta att jag har en konstig kärlek för städer, typ Lund, faktiskt Stockholm, New York, Reykjavik, och även om jag inte varit där - London, men nu också Kansas City, Missouri. Det är en väldigt fin stad och jag ska försöka ta bilder nästa gång jag är där :D Staden fick ett stort plus i kanten för när vi var där i helgen så gick jag förbi en kille som spelade gitarr och beatboxade (!!!) och han var såååå snygg och jag blev typ lite (eller väldigt :P ) kär i honom och jag kunde inte hjälpa att gå fram och tillbaka lite extra :P
Sedan jag kom hit så har jag börjat lyssna fett mycket på svensk musik men det är inte pågrund av hemlängtan utan snarare för att jag upptäckte låtarna under sommaren så nu lyssnar jag mycket på Veronica Maggio, Oscar Linros och Linnea Henriksson. Verkligen bra artister och jag är så avis på mamma och Magnus som ska på konsert med Oscar Linros... På min födelsedag! Btw, One Direction in my heart! Min nya bakgrundsbild är en läcker bild av Mr. Harry Styles <3 Det finns även en isländsk artist som jag har börjat gilla, Jón Jónsson, särskilt låtern "Sunny Day in June". Jag tror inte han finns på Spotify men han är bra i alla fall. 
Förra veckan försökte jag ta ut lite cash men det gick inte så bra... Vi åkte runt till ap-många ställen men det fungerade inte... Så nu har jag typ 10 kvitton där det står "Tyvärr, transaktion avbruten", Ja blöööö på dig säger jag.. Tillslut fungerade det. På Wallmart!!!! 
Jag älskar den här hemsidan! 
http://www.streetartutopia.com
Konst är verkligen något fantastiskt! Jag älskar alla de personerna som har gjort olika verisioner av prideflaggan för att protestera mot orättvisor oh självklart alla verk med någon form av rättvisebudskap! 
En annan cool grej är sidan "Humans of New York" som finns på facebook :D Fett mysig sida! 
Nu ska jag hålla käften och läsa lite fanfics :D Det vär länge sedan... GOD NATT! Eller som man säger har i staterna: GOOD NIGHT! 
 
Ett liten citat först bara...
   
“I wonder how many people I've looked at all my life and never seen.” 
― John SteinbeckThe Winter of Our Discontent
 
(Tänk på alla foton du har med främlingar i bakgrunden, tänk då på alla som har dig i bakgrunden på sina bilder...)
 

Kommentera här: