Det var ett tag sedan

Det var en förvånandsvärt varm morgon för att vara den första dagen i oktober. Ett gott omen?
Musiken pulserade i öronen eller ja örat. One Direction, Beyonce, Ed Sheeran, glee som kör Beatles. Hon ligger ner på sätet i bussen med benen över gången och fötterna vilade på sätet på andra sidan. Det är dags för match. Som vanligt har hon sagt "självklart ska vi vinna" när hon fått frågan i skolan men denna gången har hon sagt att hon faktiskt menat det också eftersom hon knappt brukar tro på det själv. Och, för första gången vinner de matchen! Det var en fantastiskt känsla att äntligen vinna! 
Detta var förra torsdagen, och sedan dess har vi haft ett flertal andra matcher, och tillbaka på ruta ett, vi förlorade alla dem... Nu är softbollserien slut i alla fall och vi har åtminstånde vunnit EN match :P Basket börjar i november så jag får försöka träna lite själv så länge... Jag gissar på att DET inte kommer hända...
Denna veckan har vi "spirit week" på skolan eftersom det ikväll är homecoming :) Det är en dans efter footballmatchen på kvällen. Varje dag denna veckan har haft ett tema som man ska klä sig efter. 
Måndag - PJs
Tisdag - Nerd day
          
Onsdag - Wild ´n crazy 
Torsdag - Colorwar (Seniors - svart)
Fredag - Bulldogs-dag (svart och orange)
 
 Jag har ju inte tillgång till alla mina kläder så jag hade inte superlätt att fixa till alla dagarna och eftersom jag är sååå cool så har jag ju inga nördkläder :P Därför valde jag att vara en HARRY POTTER-nörd. Jag ritade lite på en t-shirt och täljde till en pinne så jag fick en stav, och inte vilken stav som helst utan, fläderstaven! Alla andra hade på sig tjocka glasögon med tejp i mitten och hängslebyxor. Jag var väldigt imponerad av många andra på skolan som hade väldigt roliga kläder på sig, särskilt på wild ´n crazy dagen :D 
Varje dag så kom rektorn in i klassrummet under första timmen och räknade alla som klätt ut sig och i slutet av veckan så blir det någon form av pris till den årsgången som fått mest poäng.
Under denna veckan (med start på onsdagen) har vi jobbat med vagnar för en parad som sker i samband med homecoming. Även här tävlar årskurserna mot varandra och vår är fett bra :) Jag ska ta bilder. 
Förra helgen spenderade jag en hel dag tillsammans med min nya "kusin" (v-familj) och hennes mamma för att fixa en klänning. Det tog lång tid, och det knasiga är att det blev klänningen jag hittade i den första affären så allt annat var praktiskt taget onödigt. LOL.
Efter en av matcherna förra veckan så hände en fett kul grej. Jag står och dricker vatten och så kommer en kille fram till mig och säger: "Är du hon från Sverige?" "Ehm, ja" "Jag är också från Sverige" Så vi börjar snacka svenska och alla i mitt lag tycker det är SÅ HÄFTIGT! 

Kommentarer:

1 Farmor:

Jag gillar dina outfits, men jag är också medveten om att ifall du hade haft tillgång till hela din garderob, så hade det blivit helt makalöst...... Jag känner ju dig... Vad kul att du mötte en svensk kille. Det hade man inte väntat sig - in the middle of nowhere. Är han också utbytesstudent eller råkar han bara vara där? Förresten, vilken tur att ni vann åtminstone en match! Jag såg bilderna från er parad. Vilket jobb ni har lagt ner. Det var jätte-häftigt!

Svar: Tack så mycket! Makalöst vet jag inte men galet... Han var också utbytesstudent :) Det var faktiskt inte jättemycket jobb med det hela men fortfarande en del... Vi hade två timmar på oss tre dagar så jag måste erkänna att amerikanarna är rätt effektiva :P
Lisa Katla

Kommentera här: