Mitt nya liv

I tisdags fick jag gå upp supertidigt för att ta mig till flygplatsen för att åka till min värdfamilj. Jag mellanlandade i Charlotte, NC, och åkte sedan vidare till Kansas City. När jag var i Charlotte chattade jag med Ellinor och pratade med både pappa och Norpan och Sara :D Ett tag innan jag skulle åka vidare fick jag väldigt ont i magen och trots att jag tog Alvedon så hade jag ont i magen resten av resan så den sista flygturen var inte så trevlig... När jag kom fram till Kansas City träffade jag Brenda, min kontaktperson, och hennes son Dylan. Mina värdföräldrar, Teresa och Wink, kunde inte komma och hämta mig för de var tvugna att följa med en släkting till sjukhuset. Jag mådde fortfarande inte bra och på vägen hem till Brenda spydde jag tyvärr rätt mycket... Brenda och Dylan var i alla fall väldigt trevliga och jag hoppas jag får träffa dem mer :D Efter ett antal rundor till toaletten lyckades jag somna och efter det mådde jag bättre. Jag hade förmodligen ätit något dåligt :/ 
 
Jag trivs väldigt bra här :) Bilder av mitt rum kommer när jag fått ordning på alla mina grejer :P Men det kan vara bra att ta på sig solglasögon för det är väldigt färgstarkt :) Igår var vi på skolan och pratade med rektorn och softboll-tränare och det gick bra. Jag fick reda på alla möjliga kurser jag kan ta. Vi träffade även en av Teresas syskonbarn och innan vi lämnade vill hon ta ett foto med mig. Sen stack hon iväg för att berätta för alla att hon hade den första bilden med den nya personen i stan :P Jag är den nya leksaken! Vi var även på Wallmart, som är lite väl stort för min smak.. och där köpte vi lite skolgrejer och en baseboll-handske. 
 
Idag gjorde jag en läkarundersökning så att jag är redo att spela softboll. Efter att ha pratat med skolans SYV så fick jag vara med på träningen och det gick faktiskt rätt bra :) Det var riktigt roligt och de andra var väldigt trevliga :) Vi var rätt många faktiskt, inklusive mig var vi 13 spelare, en överraskning med tankte på storleken på skolan ;)
Sen på kvällen var det "back too school"-night där jag träffade några av spelarna igen och fick pratat med en massa lärare :)
 
Nu ska jag nog sova :D Godnatt!
 
 
 

Kommentarer:

1 Sasha:

Hihi, låter lite som en highschoolfilm :D kul att du verkar trivas. drömde inatt att jag träffade dig och dina värdföräldrar, ni skulle ut och campa och så skulle jag få följa med :)

Svar: Men så trevligt :D Det hade du gärna fått :) Även om inte skolan har börjat än så anar jag att det kommer bli lite film-aktigt :P Det är fett mycket mer kill-snack och drama än hemma ;) Eller det som jag hör iaf :P
Lisa Katla

Kommentera här: