Halleluja

Nu är SOMMAREN här!!! Det är fantastiskt varmt ute. Jag har skjorts på mig och jag ändå varm :D Nu sitter jag ute i min lundaträdgård och lyssnar på One Direction iförd mammas röda tofflor. Jag har precis haft nationella i matte, den muntliga delen. Den var så här "ett väldigt långt avstånd mellan tumme och pekfinger" mycket bättre än förra året! Jag hoppas bara skrivdelen också är det :P I morse, vilket dock känns som en EVIGHET sedan, hade jag spanska nationella, skrivdelen. Det var rätt trevligt faktiskt. Jag är nog nöjd :) Till lunch var det soppa men också bröd, och vi fick philadelphia-ost till!!! På idrotten körde vi halva passet yoga och andra fotboll. Jag kan med glädje meddela att jag inte hatar fotboll längre. Det är faktiskt kul men apjobbigt. Som jag sa tidigare så är det sjukt varm och det var inte en fördel på planen. Jag höll nog på att gå under! Ändå gjorde jag både fintar och mål (och missar...) På litteraturen valde jag att lämna tillbaka boken "Gregorius" trots att jag inte läst ut den. Även om jag nog har andra böcker som jag inte läst ut så känns det faktiskt som en liten del av mig dör. Att lämna en bok oläst är som att lämna sin kaka ouppäten... Sorligt och inte accepterat! Men så finns ju faktumet att jag även dör lite inombords när jag faktiskt läser boken och den tar tid från andra, BRA, böcker. Det var så härligt att läsa Hungerspelen förra veckan :) Innan mitt NP i matte hade jag en timmes håla. Jag hade tänkt skriva på mitt historiaarbete men det slutade med att jag gick och handlade McFlurry (Magnum!!!!!) och titta på "Friends". På tal om detta fantastiskt roliga programmet så kan jag inte bestämma mig ifall det är sexsistiskt eller inte... Det ÄR väldigt sexistiskt och spelar på väldigt många kvinnliga/manliga sterotyper men samtidigt så är ofta det jag skrattar åt det faktum att männen är så otroligt rädda för att verka feminina. Ibland så gör killarna något, ex. pratar om sina känslor, och när de kommer på sig så måste dem snabbt börja prata om öl eller stora bilar. Men det blir något slags förlöjligande över killarnas beteende, på samma sätt som komiker ibland låtsas tillhöra nazism eller rasism för att visa hur löjligt det är. Igår skulle jag massera min mor som tack för att hon spenderat en massa pengar på kläder till mig :P Och som det drama queen som jag igår konstaterade att jag är, så fixade jag ihop ett helt spa-kalas. Madrasser, kuddar, rökelse, krämer, gurka och stämningsmusik :)
Nu ska jag sätta igång att ladda ner senaste Modern Family avsnittet och sedan försöka skriva på lite skolarbeten... Jag måste också hitta en spritpenna för jag har lite planer för mina nya Converse. 
Om en vecka och en dag är jag på väg till ISLAND BABY och vad jag längtar!!!!! 
Adios amigos!!

Kommentera här: