Hur dålig koll får man lov att ha?

För ett tag sedan skrev jag att jag hade missat att ta en spruta. Gissa vad? Det hände igen! Denna gången hade jag skrivit det på telefonen men inte i min vanliga kalender... Så när mamma messar mig "Hur gick det med sprutan" börjar jag nästan slå mig själv i frustration. Jag har så dåligt minne att det är katastrofalt. Hela veckan har varit rätt galen. Tidigare har vi knappt haft någon läxa alls men plötsligt denna veckan så står det grejer över nästan hela veckan. Det värsta har varit att vi på engelskan har skullat läsa en roman. Jag fick höra först förra torsdagen att boken skulle vara utläst idag och då hade jag 270 sidor kvar. Nu har idag kommit och jag har 150 sidor kvar... Hade mitt namn varit Julia Andersson Wärnerup hade det nog inte varit så svårt men nu heter jag ju Lisa Katla Stellansdóttir. Snart ska jag åka till träningen och sen ska jag stanna kvar i Lund och sova hos mamma för imorgon ska jag och Ellinor på styrkeyoga :) och så måste jag ringa vårdcentralen och få en ny tid... 

Kommentera här: