Golvvärme

Nu har jag försökt packa upp innehållet i mina lådor. Allt är uppackat men ligger på golvet istället för att vara i hyllan. Jag tycker det är så mysigt att kolla på alla mina grejer så att jag satt och radade upp allt på golvet så att jag nu har en armé av små figurer som vaktar mitt rum. Nu ska jag snart sova och det är superkallt på mitt rum. Det är faktiskt rätt mysigt att krypa ner under täcket när det är kallt men det fick mig att tänka på något som jag såg/hörde i äntligen hemma. De sa "golvvärme i ett badrum borde vara en mänsklig rättighet". Tänk om det hade varit så. Tänk om ett av de svårast problemen vi hade haft i vardagen var ifall vi hade golvvärme eller inte! För oss i väst eller i alla fall medel och upp, så är det väl egentligen ett av de svåraste problemen men tänk om det hade varit så i hela världen. Att vi inte hade haft alla dess hemskheter. Det hade varit rätt trevligt. 
En annan sak som jag har tänkt på är det om att kvinnor identifieras beroende på männen i deras liv. Jag skrev ju tidigare om Mr & Mrs/Miss och så vidare men bara för att klaga lite till så vill jag ta upp det faktum att när man skapar efternamn (som mitt; Stellansdottir) så tar man faderns förnamn + dotter/son. Varför heter man inte lika väl efter mamman. Farmor nämnde att hon tror att det finns också men jag har då aldrig stött på det eller hört något. Fast det är ju bra om det finns. Jag skulle dock vilja ändra mitt namn från Stellansdottir (av Stellan(min pappa)) till Stellannasdottir (av Stellan+Anna =Stellannna(Anna=min mor)). Det hade varit pretty awesome :P Här kommer lite underbart från Nalle Puh :D
 
Och lite awesomeness från modern family

Kommentera här: