Holmen utav Stock

I måndags för två veckor sedan (dagen efter vi kom hem från Italien) åkte jag, mamma och Ellinor nattåg upp till vår kära huvudstad för ett tophemligt möte med kungen och stadsministern. Efter att det inte hände så åkte vi till the Embassy of the United States of America för att fixa våra visum så att vi kan ta oss in i stora landet viktigt... (Jag menar inte att låta som om jag hatar USA eller att jag inte vill åka dit för det vill jag verkligen men jag är så trött på att det ska vara så speciellt att ta sig in dit jämfört med alla andra länder!) Att åka nattåg var väldigt mysigt och vi bodde alla tre i en kupé med tre våningssängar och jag som är störst (bäst och vackrast) skulle självklart sova längst upp. Jag hade lätt kunnat bo i en sån kupé! Vi tyckte inte det var lite kul att vi åkte tåg i vår alldeled egna kupé och var på väg till "the Capitol" (Hungerspelen för er som inte vet) även om vi hade varit typ distrikt 100 om det varit på riktigt. Det var inte riktigt lika lyxigt... Allt på ambassaden gick rätt fort, först fick vi stå i kö utanför ett tag men det var bra väder :) Mamma sprang iväg för att köpa något att äta till oss eftersom vi var tvungna att gå direkt från tåget till ambassaden utan att passera ett enda café! Hon kom tillbaka precis innan det var vår tur så vi fick trycka i oss varsin halv bulle och sedan skynda in. Där inne fick vi lämna ifrån oss våra grejer så att de blev skannade och sen fick vi gå vidare till själva ambassaden. Där inne var det mycket mer slappt än vad jag hade föreställt mig :) Jag trodde man skulle få gå in i ett tomt, betongrum som har en vägg av glas som jag inte kan se igenom, där det sitter ett helt gäng bakom som analyserar huruvida jag är en terorist eller inte. Men så blev det inte. Vi bara satt och väntade och när de ropade upp oss fick vi gå till tre olika diskar (dock med glas för och knappt någon lucka att prata igenom) en där vi gav alla våra papper, en där vi lämnade fingeravtryck och en där vi fick lite papper och själva intervjun höll till. Men det kändes bara som stelt kallprat medan vi väntade på alla papper, och jag fick ingen fråga som skulle kunnat leda till att jag inte fick något visum (vilket jag fick och har fått hem :D )
Resten av dagen gick vi runt i staden och kollade på gamla hus och i några affärer, åt mat, tills vi skulle ta tåget hem igen :) Då tittade vi på en massa New Girl och Modern Family samt senaste Teen Wolf! Ellinor hjälpte även en man som inte visste var han skulle hoppa av och fick ett paket juice som tack :) Alltså en lyckad och trevlig dag :) Även här togs det en del bilder!          
 
 

Kommentera här: